De nr. 1 in hygiëne, onderhoud en veiligheid voor bedrijven
056/840 845

Bestek

0
Ga verder waar je gebleven was.
Verhaal van Bernard - Jaren 2000
Onze diensten

Geschiedenis van Bernard: de jaren 2000

Geen milleniumbug voor de onderneming die een constante groei aanhoudt. In dit nieuwe millennium transformeert de welbekende omslag in het logo van Bernard zich zoals een zijdecocon in een wervelende vlinder die symbool staat voor frisheid, vlotte en snelle leveringen maar ook de ontwikkeling van de communicatie, naar het evenbeeld van het internet en de mobiele telefonie.

Europa is nu al twee jaar in de ban van de Euro als gemeenschappelijke munteenheid en het Internet is voortaan binnen ieders handbereik. Bernard blijft de technologische ontwikkelingen op het vlak van communicatie en klantenservice op de voet volgen en opent zijn eerste website www.bernard.com die later zal evolueren naar www.bernard.fr voor Europa en www.bernard.be voor België.

De websites Bernard groeien al snel uit tot de meest krachtige middelen van het merk en steken met verloop van tijd elke andere methode voor bestellen ruimschoots voorbij, met maar liefst 2.000 bezoeken per dag.

Dit decennium staat in het teken van de opkomst van twee nieuwe commerciële structuren: de "Grote Klanten" en de dienst "VIP". De dienst Grote Klanten biedt beschikbaarheid en tips aan de klanten met specifieke of belangrijke behoeften. Hierbij wordt rekening gehouden met de logistieke of boekhoudkundige vereisten om het aanbod van Bernard te personaliseren (verpakking, product buiten catalogus...). De klant kan kiezen uit een ruimer en rijk aanbod, om op twee belangrijke manieren te besparen:

  • Een prijsbeleid op maat.
  • De rationalisering van het aantal leveranciers

 

Catalogue 2000

Het personeelsbestand bedraagt 140 personen en de papieren catalogus van Bernard telt maar liefst 420 pagina's en 12000 artikelen. Op de kaften in dit decennium prijken tal van producten, onder meer het gamma producten met merknaam Bernard met een uitstekende prijs-/kwaliteitsverhouding die de klant erg waardeert.

 

In 2007 verdient de onderneming de certificering ISO 14001, afgeleverd door AFAQ - AFNOR. Deze certificering berust op het principe van continue verbetering van de milieuprestaties door het beheersen van de impact van de activiteit van de onderneming.

2009 Frankrijk is bang. De grieppandemie A/H1N1 dreigt en in de ondernemingen worden beschermingsmaatregelen getroffen. De vraag naar producten voor de hygiëne schiet de lucht in. Tot wie richten de professionals zich? Bernard natuurlijk.

Bernard, leider op de markt van de hygiëne gericht aan de ondernemingen en gemeenschappen, zet alles op alles om in te spelen op de verwachtingen van de klanten. Een verwoed werk vanwege de verkopers, verantwoordelijken voor de bevoorrading en call centers, gecombineerd met de snelheid en efficiënte van onze logistiek hebben ons in staat gesteld in te spelen op deze crisis. Bernard verdient uw vertrouwen!

Dit nieuw decennium wordt in schoonheid afgerond. Het komende decennium zal Bernard de grenzen opnieuw verleggen. "Sociale" grenzen om te ontdekken door het raadplegen van...