De nr. 1 in hygiëne, onderhoud en veiligheid voor bedrijven
056/840 845

Bestek

0
Ga verder waar je gebleven was.
Verhaal van Bernard - Jaren 1990
Onze diensten

Geschiedenis van Bernard: de jaren 90

Wat verkoopt de specialist in hygiëne en onderhoud in de jaren 90? Alles in dit domein! Toiletpapier, vuilnisbakken, schoonmaakproducten… Bernard test en selecteert 6 500 referenties, om zoals altijd de ruimste keuze te bieden. En omdat meer keuze ook meer plaats betekent, breidt Bernard zich uit op een oppervlakte van 16.000 vierkante meter,

Op het vlak van de keuze is Bernard onklopbaar, maar dit geldt ook voor de service. Bestellen per telefoon tijdens de kantooruren en zelfs op zaterdagochtend. Bestellen per fax, levering binnen de 24/48 uren in heel Frankrijk, tips voor de aankoop, dienst-na-verkoop. De klanten kunnen volledig rekenen op de medewerkers van Bernard.

Dit decennium staat ook in het teken van de Minitel in Frankrijk. 10 jaar voor het internet was het dankzij dit Frans communicatiemiddel mogelijk om snel en makkelijk bestellingen te plaatsen 24 uur op 24 op 3614 code BERNARD,

Catalogus 20ste verjaardag

 

In 1993 werd de 100e Bernard catalogus gepubliceerd.

Catalogus Olympische Spelen
Catalogus Olympische Spelen

 

In december van datzelfde jaar krijgt de onderneming als eerste postorderbedrijf de certificering ISO 9300 van AFAQ - AFNOR, als beloning voor de knowhow en kwaliteit van de klantendienst. Kort daarna verovert de onderneming de Belgische markt met een catalogus van 132 pagina's verspreid in heel België en het Groothertogdom Luxemburg, in 2 verschillende talen, oftewel Frans en Nederlands.

In 1997 vestigt Bernard zich in Ashford in Groot-Brittannië, net bij de uitgang van de Kanaaltunnel. "Groot-Brittannië is klaar voor de business-to-business en deze markt is in volle expansie", aldus Bernard Haquette. "Wij zijn het eerste postorderbedrijf in ons marktsegment om met succes ons concept van catalogus uit te voeren, terwijl heel wat ondernemingen kleinere bedrijven overnemen om zich in het buitenland te vestigen." In slechts drie edities telt de Engelse catalogus reeds meer dan 8.000 klanten.
De catalogus van Bernard vestigt zich in het Verenigd Koninkrijk

In 1997 verkopen Bernard en Marie Haquette hun onderneming en vervoegt Bernard S.A. de groep Pinault-Printemps-Redoute (PPR).

Bernard is leidinggevend postorderbedrijf op de markt van de hygiëne en onderhoud en onderscheidt zich van de andere entiteiten van de groep Redoute door twee aspecten: de omvang (80 medewerkers) en de klanten (de ondernemingen). Met een constant groeiende omzet die in 1997 de grens van 250 miljoen Frank overschrijdt.

Op het einde van de jaren 90 telt het personeelsbestand 120 personen. Bernard volgt de technologische ontwikkelingen op het vlak van communicatie altijd op de voet en is van plan de digitale toer op te gaan samen met de euro. Vooral het internet wordt de nieuwe uitdaging. We bekijken dit nader in onze zoom op…